پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ 19 September 2024
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۸۰۴۰۶
مختار سائقی بازیگر سینما در گفت‌وگو با فراز درباره ویدیو وایرال‌شده:

بعد از اعتراض به جمعیت اتباع گروه‌های سایبری پوست من را کندند | امروز هر جایی هستید افغان‌ها را می‌بینید

بعد از اعتراض به جمعیت اتباع گروه‌های سایبری پوست من را کندند | امروز هر جایی هستید افغان‌ها را می‌بینید
موج انتقاد از افزایش فزاینده جمعیت اتباع خارجی در کشور هر روز فراگیرتر می‌شود. با این همه، پس از آن که مختار سائقی بازیگر سینما و تلویزیون به تبعات حضور گسترده مهاجران افغانی در کشور اعتراض کرد، هجمه‌ها در فضای مجازی سوی او سرایز شد.

روز گذشته ویدیویی از مختار سائقی بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر و به سرعت بازنشر شد. داستان از جایی شروع شد که سائقی ویدیویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر و نسبت به حضور پرشمار مهاجران افغانی در ایران واکنش نشان داد.

سائقی در بخشی از این ویدیو گفته: «آقایان مسئولین و بزرگتر‌ها شما باید جلوی این فاجعه را بگیرید... می‌گویم فاجعه، چون تعداد افغانی‌ها به ۱۱ میلیون رسیده است... با زن و بچه نمی‌آیند... تنها می‌آیند و کار می‌خواهند. جوانان ما بیکار هستند، پسر خود من بیکار است و نمی‌تواند یک کار درست و حسابی گیر بیاورد. مردم نان ندارند بخورند و ۱۱ میلیون افغانی؟... ما ایرانی و مهمان‌نواز هستیم اما ۱۱ میلیون! چه خبر است؟! وقتی با زن و بچه می‌آیند پناه آورده‌اند، اما وقتی تنها می‌آیند... کو استاد مهرجویی و همسرش؟ به راحتی آب خوردن کشتنشان».

سائقی در گفت‌وگو با فراز درباره شرایط پس از انتشار ویدیو گفت: «از زمانی که این ویدیو وایرال شد زندگی من را خراب کرده‌اند. گروه‌های سایبری پوست من را کنده‌اند و تهدیدم می‌کنند که گردنت را می‌زنند؛ عده‌ای می‌گویند ما افغان هستیم و به شما حق می‌دهیم و گروه دیگری می‌گویند این که می‌گویی پسرم بیکار است آیا پسرت بیل و کلنگ دست می‌گیرد؟! بله اگر شما نباشید، خودمان این کار را انجام می‌دهیم. در همین ایران تعداد زیادی کارگر داریم. ضمن این که این‌ها صرفا کار خدماتی انجام نمی‌دهند و کار‌های خلاف بسیاری را انجام می‌دهند.»

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: «نمی‌دانم این‌ها که تهدید می‌کنند چه کسانی هستند، اما می‌گویند مگر افغان‌ها جای شما را تنگ کرده‌اند؟ چرا نژادپرست هستید و چرا به جای این که بگویید ما برادر هستیم فرق می‌گذارید؟»

سائقی ادامه داد: «من اعتراض کردم، چون دیدم دیگر عرصه تنگ شده است و باید گفت؛ امروز هر جایی که هستید افغان‌ها را می‌بینید. در مورد قتل مهرجویی من دلیلش را نمی‌دانم و این که باید چه کار کنیم را هم نمی‌دانم، اما می‌دانم که قاتل مهرجویی‌ها هم افغان‌ها بودند و تنها این کار را نکردند.»

او گفت: «همه شان خلاف نمی‌کنند اما می‌بینید که در اخبار چه میزان افغان‌ها دستگیر می‌شوند؛ در محل ما یک شاگرد نونوا را بر سر یک موبایل با چاقو کشته‌اند و موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که همه‌شان برای کار به ایران نمی‌آیند.»

ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

پیجر همه جا، از اتاق کودک تا میز کافه و رستوران

چه کسانی از پیجر استفاده می‌کنند؟

در گفت‌وگوی فراز با «علی بهشتی نیا»، کارشناس آموزشی بررسی شد

مخاطرات اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت مدارس به اتباع افغانی

زندگی